Képességfejlesztés
Szeretettel köszöntöm!
Szerencsésnek tartom magam, hiszen azzal foglalkozhatom, amit igazán szívből szeretek és végzek. Jelenleg főállásban dolgozom egy óvodában, ahol lehetőségem van megtapasztalni, hogy a felgyorsult világ következményeként, sok kisgyermek képességeiben elmaradások vannak, ( magatartás probléma, figyelem hiánya, finommotoros készség, szobatisztaság, mozgás stb.)
Ezért döntöttem úgy, hogy szeretnék több segítséget nyújtani a gyerekeknek, így 2021-ben az egri Eszterházy Károly főiskolán fejlesztőpedagógus szakon végeztem.
SZOLGÁLTATÁSAIM
EGYÉNI KÉPESSÉGFEJLESZTÉS
Mit fejlesztünk óvodában és kisiskolás korban? - A részképességeket!
A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével boldogulni tudunk a világban, szűkebb értelemben a gyerekek az iskolában.
A fejlődés során bizonyos eltérések már utalhatnak egy későbbi probléma kialakulására, melyet idejében észlelve még az iskola megkezdése előtt korrigálni lehet. Ilyen az észlelés, a térészlelés, a testséma, az emlékezet, a figyelem, a számolás, a beszéd és a mozgás.
A fejlesztő foglalkozások célja, hogy hozzásegítsük a gyermekeket ahhoz, hogy könnyebben boldoguljanak az életben, a mindennapokban, és azt érezzék, hogy igen, ők is jók és ügyesek. És hogy a "képes vagy rá" érzéssel a zsebükben léphessen az élet porondjára.
2,5 éves kortól azoknak a gyermekeknek szeretnék hatékony fejlesztést nyújtani, akiknek beszédfejlődésben vannak lemaradásai illetve túl mozgékonyak és gondot jelent a közösségbe való beilleszkedés.
A foglalkozások időtartama 45 perc
Árlista:
●
BTMN EGYÉNI KÉPESSÉGFEJLESZTÉS
(Szakértői vélemény alapján) 8000.- HUF
●
ISKOLA ÉRETTSÉGI FELMÉRÉS 8000.- HUF
●
PEDAGÓGIAI VÉLEMÉNY AZ ÓVÓDÁBAN MARADÁSHOZ 8000.- HUF
ISKOLA-ELŐKÉSZÍTÉS ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS
Elsősorban a kognitív gondolkodáshoz és megismeréshez szükséges: észlelés, figyelem, emlékezet, számolás, nyelvhasználat képességek fejlesztése a fő feladat. Differenciáltan valósítja meg az átmenetet a játék világából a tanulás világába a rendszeresség és a fokozatosság által.
▪︎matematika
▪︎íráskészség fejlesztés
▪︎olvasási készség fejlesztése
▪︎probléma megoldó gondolkodás fejlesztés
Az iskolaelőkészítő foglalkozás előnyei:
nagycsoportban bármikor, akár év végén is javasolt, a biztos iskolakezdés érdekében
minőségi időt kap a gyermek, hiszen 45 percben a figyelem csak rá irányul
a hiányzó részletek azonnali pótlása
a gyermek saját fejlődési ütemének megfelelően halad, hiányzás esetén nincs lemaradás
célirányos és hatékony segítséget kap a felmerülő hiányosságok esetén
személyre szabottan gyakorló óra beiktatására van lehetőség
az egyéni fejlesztő órák után a gyermek kiegyensúlyozottabbá, magabiztosabbá válik

Árlista:
EGYÉNI ISKOLAELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS 5500.- HUF
CSOPORTOS ISKOLAELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS 3500.- HUF
KMT- MOZGÁSFEJLESZTÉS
Kulcsár féle Mozgásterápia a tanulási és magatartási problémák megelőzésére és oldására szolgál. A mozgás az első kommunikációs eszköz a világgal való kapcsolatfelvételben. A mozgás fejlődése szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével. A mozgásra épülnek a humánspecifikus kommunikációs készségek, a beszéd és az írott beszéd, az olvasás és írás. Ha a mozgásfejlődés eltér genetikailag programozott rendjétől, az agy kérgi szintjén is akadályozott lehet az ingerületvezetés. Az idegrendszer éretlenségi tünetei lehetnek az írás, olvasás, számolási nehézség, figyelemkoncentrációs zavar, memóriazavar, magatartási zavar.
A mai gyerekek kevesebbet mozognak, mint korábban, a mozgás hiánya miatt pedig nem fejeződik be az idegrendszer érése 6-7 éves korra. Az egyéni vagy kiscsoportos fejlesztések során a gyerekek előre tervezett, játékos feladatsorokon mennek végig. A fejlesztést egy állapot és mozgásvizsgálat előzi meg, mely biztosítja, hogy a gyermek a fejlettségi szintjéhez mérten, a legideálisabb fejlesztést kapja. Fontos, hogy időben felismerjük a nem megfelelő idegrendszeri fejlődést. Ami még fontosabb, hogy játékos formában fejlesztjük a gyermekeket, így játéknak fogják fel, nem pedig fejlesztésnek, ezáltal pedig sokkal hatásosabb. Számos módszertant ötvözve, az alapoktól kezdünk építkezni, amit akár az iskolában is folytatunk, nyomon követve őket fejlődésük legfontosabb szakaszában. Carl Henry Delacato neurológus dolgozta ki a terápiát, ezt fejlesztette tovább Kulcsár Mihályné.
Milyen esetben tudunk segíteni?
Óvodás gyerekek számára:
- késve indul a beszédfejlődés;
- túl agresszív, verekedős, vagy éppen ellenkezőleg visszahúzódó, félénk;
- nem szívesen rajzol, színez;
- nem szívesen hallgat mesét;
- 5 évesen is gondot okoz a vizelettartás;
- nem szeret beszélgetni, esetleg kerüli a szemkontaktust;
- mozgása, egyensúlyérzéke nem megfelelő;
- kerüli a feladathelyzeteket;
- szenzoros integrációs zavara van;
- finommotorika fejlesztésre szorul;
- iskola-előkészítés
Iskolás korú gyerekek számára:
- az órán nem tud figyelni, koncentrálni, ficánkol;
- nem emlékszik a tanultakra;
- túl csendes, szorongó, vagy éppen ellenkezőleg már hiperaktív;
- nem emlékszik az elhangzottakra;
- tábláról nehezen másol;
- diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia jeleit mutatja
HOGY NÉZ KI A GYAKORLATBAN A KMT-MOZGÁSFEJLESZTÉS?
A felmérés után fokozatosan, hónapról hónapra emeljük a gyakorlatsort kb. 8-10 mozgásos feladatból álló gyakorlatsorrá. A betanítás után legalább heti 5 alkalommal, rendszeresen végeznie kell a gyermeknek otthon! A szülő jelenléte ezért is nagyon fontos találkozások alkalmával, hogy lássa, mire kell az otthoni feladatvégzésnél figyelni.
A tornasor feladatai egymásra épülnek, az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak. Egy- egy gyakorlatot addig érdemes végezni, amíg hibátlanul, könnyedén nem megy, és csak ezt követően áttérni a nehezebb feladatokra. E mozgásfejlesztés lényege az, hogy lehetővé tegyük a gyermekek számára, hogy a mozgás szintjén újra éljék életüknek egy korábbi szakaszát.
Ezzel az érésben elmaradt területek lehetőséget kaptak a hiányosságok pótlására. A mozgásterápia során olyan ingerekhez juttatjuk a gyermeket, amelyek segítenek az idegsejtek közötti hiányzó kapcsolat kiépítésében és a már meglévő kapcsolatok megerősítésében. Ahogyan az idegrendszer működése egyre jobb lesz, a részképesség-területek is jobban fognak működni, úgy mint a figyelem, észlelés, beszéd stb. A tanulás piramisnál már láthattuk, hogy hogyan épül egymásra a rendszer!
Árlista:
●
KONZULTÁCIÓ/ FELMÉRÉS 8000.- HUF
●
OTTHONI TORNASOR FELÍRÁSA/ BETANÍTÁSA 6500.- HUF
BŐVEBB INFORMÁCIÓ ÉS BEJELENTKEZÉS:
Horváth-Bialkó Bernadett
+3670/779-00-83