Egyéni és csoportos fejlesztések

Bemutatkozás

Horváth-Bialkó Bernadett vagyok óvodapedagógus,fejlesztőpedagógus, Komplex

mozgásterapeutás fejlesztő. Szerencsésnek tartom magam, hiszen azzal foglalkozhatok, amit

igazán szívből szeretek és végzek. Gyakorlott óvodapedagógus vagyok. Munkám során

lehetőségem van megtapasztalni, hogy a felgyorsult világ következményeként, sok

kisgyermek képességeiben elmaradások vannak, ( magatartás probléma, figyelem hiánya,

finommotoros készség, szobatisztaság, mozgás stb.) Ezért döntöttem úgy, hogy szeretnék

több segítséget nyújtani a gyerekeknek, így 2021-ben az egri Eszterházy Károly főiskolán

fejlesztőpedagógus szakon végeztem.

3-7 év közötti gyermekek komplex egyéni és csoportos fejlesztését végzem. Olyan

gyerekekkel foglalkozom, akiknek egyes készség és részképesség területeken lemaradásaik

vannak.

Folyamatosan fejlesztem saját magam is, azért hogy a fejlesztőpedagógiai munkámat konkrét

módszerekkel kiegészítve még hatékonyabbá tehessem. 2021-ben elvégeztem Kulcsár

Mihályné- Komplex mozgásterápia képzését, majd 2022-ben Deákné B. Katalin Iskola

előkészítő- fejlesztő programját.

Szolgáltatásaim


Egyéni képességfejlesztés

Mit fejlesztünk óvodában és kisiskolás korban? . A részképességeket! A részképességek azok

az alapvető képességek, amelyek segítségével boldogulni tudunk a világban, szűkebb

értelemben a gyerekek az iskolában. A fejlődés során bizonyos eltérések már utalhatnak egy

későbbi probléma kialakulására, melyet idejében észlelve még az iskola megkezdése előtt

korrigálni lehet. Ilyen az észlelés, a térészlelés, a testséma, az emlékezet, a figyelem, a

számolás, a beszéd és a mozgás. A fejlesztő foglalkozások célja, hogy hozzásegítsük a

gyermekeket ahhoz, hogy könnyebben boldoguljanak az életben, a mindennapokban, és azt

érezzék, hogy igen, ők is jók és ügyesek. És hogy a "képes vagy rá" érzéssel a zsebükben

léphessen az élet porondjára.

A foglalkozások időtartama: 45 perc

EGYÉNI KÉPESSÉGFELMÉRÉS/ FEJLESZTÉS 8000/HU


Iskolaelőkészítő foglalkozás

A tréningen megismerhető módszer a nagycsoportosok fejlesztéséhez összeállított anyag,

amely kifejezetten az első osztályban szükséges képességek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

A három szakaszban (alapozó, gyakorló, felkészítő) a foglalkozásokon minden olyan

részképesség előtérbe kerül, ami az iskolai munkában nagyfokú segítséget jelenthet. A

foglalkozásokon világosan kiderül, hogy a gyermeknek miben vannak nehézségei, és az

óvodai időszakban még van idő a felzárkóztatásra.

Intellektuális fejlesztés, mely 4 síkon halad:

  1. matematika
  2. íráskészség fejlesztés
  3. olvasás készség fejlesztése
  4. problémamegoldó gondolkodás fejlesztése


    KMT- Mozgásfejlesztés

    Kulcsár féle Mozgásterápia a tanulási és magatartási problémák megelőzésére és oldására

    szolgál.

    A mozgás az első kommunikációs eszköz a világgal való kapcsolatfelvételben. A mozgás

    fejlődése szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével. A mozgásra épülnek a

    humánspecifikus kommunikációs készségek, a beszéd és az írott beszéd, az olvasás és írás. Ha

    a mozgásfejlődés eltér genetikailag programozott rendjétől, az agy kérgi szintjén is

    akadályozott lehet az ingerületvezetés. Az idegrendszer éretlenségi tünetei lehetnek az írás,

    olvasás, számolási nehézség, figyelemkoncentrációs zavar, memóriazavar, magatartási zavar.

    A mai gyerekek kevesebbet mozognak, mint korábban, a mozgás hiánya miatt pedig nem

    fejeződik be az idegrendszer érése 6-7 éves korra. Az egyéni vagy kiscsoportos fejlesztések

    során a gyerekek előre tervezett, játékos feladatsorokon mennek végig. A fejlesztést egy

    állapot és mozgásvizsgálat előzi meg, mely biztosítja, hogy a gyermek a fejlettségi szintjéhez

    mérten, a legideálisabb fejlesztést kapja. Fontos, hogy időben felismerjük a nem megfelelő

    idegrendszeri fejlődést. Ami még fontosabb, hogy játékos formában fejlesztjük a

    gyermekeket, így játéknak fogják fel, nem pedig fejlesztésnek, ezáltal pedig sokkal

    hatásosabb. Számos módszertant ötvözve, az alapoktól kezdünk építkezni, amit akár az

    iskolában is folytatunk, nyomon követve őket fejlődésük legfontosabb szakaszában. Carl

    Henry Delacato neurológus dolgozta ki a terápiát, ezt fejlesztette tovább Kulcsár Mihályné.

    Milyen esetben tudunk segíteni?

    Óvodás gyerekek számára:

    • késve indul a beszédfejlődés;
    • túl agresszív, verekedős, vagy éppen ellenkezőleg visszahúzódó, félénk;
    • nem szívesen rajzol, színez;
    • nem szívesen hallgat mesét;
    • 5 évesen is gondot okoz a vizelettartás;
    • nem szeret beszélgetni, esetleg kerüli a szemkontaktust;
    • mozgása, egyensúlyérzéke nem megfelelő;
    • kerüli a feladathelyzeteket;
    • szenzoros integrációs zavara van;
    • finommotorika fejlesztésre szorul;
    • iskola-előkészítés
    • Iskolás korú gyerekek számára:
    • az órán nem tud figyelni, koncentrálni, ficánkol;
    • nem emlékszik a tanultakra;
    • túl csendes, szorongó, vagy éppen ellenkezőleg már hiperaktív;
    • nem emlékszik az elhangzottakra;
    • tábláról nehezen másol;
    • diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia jeleit mutatja

    HOGY NÉZ KI A GYAKORLATBAN A KMT-MOZGÁSFEJLESZTÉS?

    A felmérés után fokozatosan, hónapról hónapra emeljük a gyakorlatsort kb. 8-10 mozgásos

    feladatból álló gyakorlatsorrá. A betanítás után legalább heti 5 alkalommal, rendszeresen

    végeznie kell a gyermeknek otthon! A szülő jelenléte ezért is nagyon fontos találkozások

    alkalmával, hogy lássa, mire kell az otthoni feladatvégzésnél figyelni.

    A tornasor feladatai egymásra épülnek, az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak. Egy-

    egy gyakorlatot addig érdemes végezni, amíg hibátlanul, könnyedén nem megy, és csak ezt

    követően áttérni a nehezebb feladatokra. E mozgásfejlesztés lényege az, hogy lehetővé tegyük

    a gyermekek számára, hogy a mozgás szintjén újra éljék életüknek egy korábbi szakaszát.

    Ezzel az érésben elmaradt területek lehetőséget kaptak a hiányosságok pótlására. A

    mozgásterápia során olyan ingerekhez juttatjuk a gyermeket, amelyek segítenek az idegsejtek

    közötti hiányzó kapcsolat kiépítésében és a már meglévő kapcsolatok megerősítésében.

    Ahogyan az idegrendszer működése egyre jobb lesz, a részképesség-területek is jobban

    fognak működni, úgy mint a figyelem, észlelés, beszéd stb.

    A tanulás piramisnál már láthattuk, hogy hogyan épül egymásra a rendszer!

    Komplex Mozgásterápia

    Kulcsár Mihályné módszere alapján

    KONZULTÁCIÓ/ FELMÉRÉS 8000/HU

    OTTHONI TORNASOR FELÍRÁSA/ BETANÍTÁSA 6500/HU