Egyéni és csoportos fejlesztések

Bemutatkozás
Horváth-Bialkó Bernadett vagyok óvodapedagógus,fejlesztőpedagógus, Komplex
mozgásterapeutás fejlesztő. Szerencsésnek tartom magam, hiszen azzal foglalkozhatok, amit
igazán szívből szeretek és végzek. Gyakorlott óvodapedagógus vagyok. Munkám során
lehetőségem van megtapasztalni, hogy a felgyorsult világ következményeként, sok
kisgyermek képességeiben elmaradások vannak, ( magatartás probléma, figyelem hiánya,
finommotoros készség, szobatisztaság, mozgás stb.) Ezért döntöttem úgy, hogy szeretnék
több segítséget nyújtani a gyerekeknek, így 2021-ben az egri Eszterházy Károly főiskolán
fejlesztőpedagógus szakon végeztem.
3-7 év közötti gyermekek komplex egyéni és csoportos fejlesztését végzem. Olyan
gyerekekkel foglalkozom, akiknek egyes készség és részképesség területeken lemaradásaik
vannak.
Folyamatosan fejlesztem saját magam is, azért hogy a fejlesztőpedagógiai munkámat konkrét
módszerekkel kiegészítve még hatékonyabbá tehessem. 2021-ben elvégeztem Kulcsár
Mihályné- Komplex mozgásterápia képzését, majd 2022-ben Deákné B. Katalin Iskola
előkészítő- fejlesztő programját.
Szolgáltatásaim
Egyéni képességfejlesztés
Mit fejlesztünk óvodában és kisiskolás korban? . A részképességeket! A részképességek azok
az alapvető képességek, amelyek segítségével boldogulni tudunk a világban, szűkebb
értelemben a gyerekek az iskolában. A fejlődés során bizonyos eltérések már utalhatnak egy
későbbi probléma kialakulására, melyet idejében észlelve még az iskola megkezdése előtt
korrigálni lehet. Ilyen az észlelés, a térészlelés, a testséma, az emlékezet, a figyelem, a
számolás, a beszéd és a mozgás. A fejlesztő foglalkozások célja, hogy hozzásegítsük a
gyermekeket ahhoz, hogy könnyebben boldoguljanak az életben, a mindennapokban, és azt
érezzék, hogy igen, ők is jók és ügyesek. És hogy a "képes vagy rá" érzéssel a zsebükben
léphessen az élet porondjára.
A foglalkozások időtartama: 45 perc
EGYÉNI KÉPESSÉGFELMÉRÉS/ FEJLESZTÉS 8000/HU
Iskolaelőkészítő foglalkozás
A tréningen megismerhető módszer a nagycsoportosok fejlesztéséhez összeállított anyag,
amely kifejezetten az első osztályban szükséges képességek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
A három szakaszban (alapozó, gyakorló, felkészítő) a foglalkozásokon minden olyan
részképesség előtérbe kerül, ami az iskolai munkában nagyfokú segítséget jelenthet. A
foglalkozásokon világosan kiderül, hogy a gyermeknek miben vannak nehézségei, és az
óvodai időszakban még van idő a felzárkóztatásra.
Intellektuális fejlesztés, mely 4 síkon halad:
- matematika
- íráskészség fejlesztés
- olvasás készség fejlesztése
- problémamegoldó gondolkodás fejlesztése
- késve indul a beszédfejlődés;
- túl agresszív, verekedős, vagy éppen ellenkezőleg visszahúzódó, félénk;
- nem szívesen rajzol, színez;
- nem szívesen hallgat mesét;
- 5 évesen is gondot okoz a vizelettartás;
- nem szeret beszélgetni, esetleg kerüli a szemkontaktust;
- mozgása, egyensúlyérzéke nem megfelelő;
- kerüli a feladathelyzeteket;
- szenzoros integrációs zavara van;
- finommotorika fejlesztésre szorul;
- iskola-előkészítés
- Iskolás korú gyerekek számára:
- az órán nem tud figyelni, koncentrálni, ficánkol;
- nem emlékszik a tanultakra;
- túl csendes, szorongó, vagy éppen ellenkezőleg már hiperaktív;
- nem emlékszik az elhangzottakra;
- tábláról nehezen másol;
- diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia jeleit mutatja
KMT- Mozgásfejlesztés
Kulcsár féle Mozgásterápia a tanulási és magatartási problémák megelőzésére és oldására
szolgál.
A mozgás az első kommunikációs eszköz a világgal való kapcsolatfelvételben. A mozgás
fejlődése szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével. A mozgásra épülnek a
humánspecifikus kommunikációs készségek, a beszéd és az írott beszéd, az olvasás és írás. Ha
a mozgásfejlődés eltér genetikailag programozott rendjétől, az agy kérgi szintjén is
akadályozott lehet az ingerületvezetés. Az idegrendszer éretlenségi tünetei lehetnek az írás,
olvasás, számolási nehézség, figyelemkoncentrációs zavar, memóriazavar, magatartási zavar.
A mai gyerekek kevesebbet mozognak, mint korábban, a mozgás hiánya miatt pedig nem
fejeződik be az idegrendszer érése 6-7 éves korra. Az egyéni vagy kiscsoportos fejlesztések
során a gyerekek előre tervezett, játékos feladatsorokon mennek végig. A fejlesztést egy
állapot és mozgásvizsgálat előzi meg, mely biztosítja, hogy a gyermek a fejlettségi szintjéhez
mérten, a legideálisabb fejlesztést kapja. Fontos, hogy időben felismerjük a nem megfelelő
idegrendszeri fejlődést. Ami még fontosabb, hogy játékos formában fejlesztjük a
gyermekeket, így játéknak fogják fel, nem pedig fejlesztésnek, ezáltal pedig sokkal
hatásosabb. Számos módszertant ötvözve, az alapoktól kezdünk építkezni, amit akár az
iskolában is folytatunk, nyomon követve őket fejlődésük legfontosabb szakaszában. Carl
Henry Delacato neurológus dolgozta ki a terápiát, ezt fejlesztette tovább Kulcsár Mihályné.
Milyen esetben tudunk segíteni?
Óvodás gyerekek számára:
HOGY NÉZ KI A GYAKORLATBAN A KMT-MOZGÁSFEJLESZTÉS?
A felmérés után fokozatosan, hónapról hónapra emeljük a gyakorlatsort kb. 8-10 mozgásos
feladatból álló gyakorlatsorrá. A betanítás után legalább heti 5 alkalommal, rendszeresen
végeznie kell a gyermeknek otthon! A szülő jelenléte ezért is nagyon fontos találkozások
alkalmával, hogy lássa, mire kell az otthoni feladatvégzésnél figyelni.
A tornasor feladatai egymásra épülnek, az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak. Egy-
egy gyakorlatot addig érdemes végezni, amíg hibátlanul, könnyedén nem megy, és csak ezt
követően áttérni a nehezebb feladatokra. E mozgásfejlesztés lényege az, hogy lehetővé tegyük
a gyermekek számára, hogy a mozgás szintjén újra éljék életüknek egy korábbi szakaszát.
Ezzel az érésben elmaradt területek lehetőséget kaptak a hiányosságok pótlására. A
mozgásterápia során olyan ingerekhez juttatjuk a gyermeket, amelyek segítenek az idegsejtek
közötti hiányzó kapcsolat kiépítésében és a már meglévő kapcsolatok megerősítésében.
Ahogyan az idegrendszer működése egyre jobb lesz, a részképesség-területek is jobban
fognak működni, úgy mint a figyelem, észlelés, beszéd stb.
A tanulás piramisnál már láthattuk, hogy hogyan épül egymásra a rendszer!
Komplex Mozgásterápia
Kulcsár Mihályné módszere alapján
KONZULTÁCIÓ/ FELMÉRÉS 8000/HU
OTTHONI TORNASOR FELÍRÁSA/ BETANÍTÁSA 6500/HU